Baran celý a vlk sýty.

Autor: Albert Klein | 26.6.2013 o 18:27 | (upravené 26.6.2013 o 18:43) Karma článku: 11,45 | Prečítané:  348x

I keď v súčasnej pohnutej dobe niektoré učiteľské kolektívy, alebo ich časti pripomínajú ovčie stáda, nepôjde o idylické pastorále. Reč bude o vážnom, ba pre slovenské školstvo kľúčovom dokumente – Správe o stave školstva na Slovensku (ďalej Správa) a jeho podstatnej časti - Systémových krokoch na podporu ďalšieho rozvoja regionálneho školstva. Do konca mesiaca je termín na predkladanie pripomienok k tomuto materiálu v rámci verejnej diskusie (http://www.minedu.sk/sprava-o-stave-skolstva-na-slovensku-na-verejnu-diskusiu/).

Pustil som sa teda usilovne do štúdia (už od zverejnenia prvých neoficiálnych verzií tejto správy). Predsa si nenechám ujsť príležitosť podieľať sa na správe vecí verejných a prispieť k zdokonaľovaniu slovenského školstva). Niekoľko dní pred deadline-om som nadobudol pocit, že predkladatelia boli postavení pred neriešiteľný rébus. Ako Kráľovná Kolobežka I. v rozprávke Jana Wericha: mala prísť – neprísť, oblečená – neoblečená, priniesť dar – nedar. Ona to vyriešila..., ale to bolo v rozprávke. Vlk chce svoje (alebo si aspoň myslí, že svoje) a tak sa celým návrhom Systémových krokov tiahne ako červená niť avízo o nekompromisnom uťahovaní opaskov jednoducho charakterizované výstižným sloganom „...viac muziky za menej peňazí...“ (doslova uvedený v Správe na str. 25, ods. 127, časť 1.2.2.1 Dostatočne financované a efektívne fungujúce školstvo systémovo podporujúce kvalitu (!!!)). Ďalej citujem „Pri cieli dostať sa na priemernú úroveň verejných výdavkov krajín OECD na regionálne školstvo do roku 2020 je potrebné zvyšovať objem verejných výdavkov do regionálneho školstva tak, aby sme dosiahli spolu s výdavkami na vysoké školstvo 6 % HDP“ (str. 26, ods. 133, časť 1.2.2.1). Hurááá. O sedem rokov sa vďaka systémovým krokom dostaneme na súčasnú úroveň verejných výdavkov do regionálneho školstva krajín OECD! (Možno). Aby nedošlo k omylu nejedná sa o platy učiteľov, ale o financovanie systému! Učiteľ má byť kvalitný nie preto, aby lepšie učil, ale preto, aby kompenzoval horšie podmienky výchovného a vzdelávacieho procesu. Citujem: „Nekvalitný učiteľ nedokáže zabezpečiť kvalitnú výchovu a vzdelávanie ani v situácii, keď sú zabezpečené všetky ostatné podmienky. Naopak, kvalitný učiteľ dokáže kompenzovať aj prípadné horšie ostatné podmienky výchovného a vzdelávacieho procesu“ (str. 30, ods. 158, časť 1.2.2.2 Kvalitný, spoločensky rešpektovaný a primerane odmeňovaný učiteľ). Systémové kroky teda už vopred „systémovo“ uvažujú (napokon, niet sa čo diviť) s horšími podmienkami. Atď., atď.... V súčasnej spoločenskej klíme nastavenej na životný štýl „akoby“ je takáto priama reč obdivuhodná a pred tvorcami je treba sňať klobúk. S úprimným pohľadom upreným priamo do očí učiteľskej verejnosti dokázali na rovinu napísať: „dostanete veľkú figu borovú..." a ešte budete radi, ak zostanete súčasťou tohto košiara (dodávam ja)... Absurdistan? Nedivme sa veď spoluautormi tohto žartovného materiálu sú „autori“ súčasného „utešeného“ stavu... V názve je uvedený veľmi vysoký cieľ... Ak má zostať ovca celá a vlk necítil hlad možno sa bude musieť obetovať bača.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky a kam umiestniť televízor?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre milionárov: Neukazujú len bohatstvo, ale to, ako žijú

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého.


Už ste čítali?