Za pár...

Autor: Albert Klein | 10.6.2014 o 15:39 | Karma článku: 5,46 | Prečítané:  512x

Školáci a študenti neskrývajú radosť z blížiacich sa voľných dní a viac, ako záverečné nasadenie ich zaujímajú prázdninové brigády (najlepšie niekde pri rodičoch v bohatom zahraničí, apatickí učitelia odpočítavajú posledné dni školského roka a unavene plnia posledné pokyny nadriadených, manažmenty škôl v pozíciách administrátorov kontrolujú a uvádzajú príslušné formuláre do vyšším stupňom riadenia požadovanej formy a minister školstva sa vyjadruje k výsledkom monitoringu deviatakov.

Všetko, zodpovedajúce času a priestoru.

Minister pomenúva fakty:

Málo podnetné prostredie generuje slabých žiakov s mizernými výsledkami,

výsledky žiakov zo sociálne slabých regiónov zodpovedajú stupňu rezignácie väčšiny obyvateľov (teda aj žiakov) týchto regiónov na možnosti uplatnenia a slušnú budúcnosť.

Ale školy, v ktorých je kvalitné pracovné prostredie, možná výmena skúseností a názorov, školy s osvieteným manažmentom, tie dosiahli dobré výsledky bez ohľadu na miesto či mesto svojho pôsobenia.

 

Výborne.

Mám dobrú, ale aj zlú skúsenosť s pracovnou klímou.

Nedávno ma však zaujalo rozprávanie starších kolegov (teraz už dôchodcov), ktorí mali to šťastie, že po „racionalizačnom“ odchode z jednej školy sa dostali na inú. Práve takú – s tou úžasnou pozitívnou atmosférou. Takú, kde si manažment určil za úlohu vzdelávať a nie betónovať svoje pozície. Takú, do ktorej chodili pracovať radi, optimisticky naladení a s cieľom odovzdať žiakom maximum svojich bohatých vedomostí a skúseností. Kde výška platu bola síce dôležitá, ale nie najdôležitejšia. Kde sa pracovalo s plným nasadením bez ohľadu na to, či do konca školského roka zostávalo 300, alebo 15 dní.

 

Otázne je, do akej miery sa ministerstvo školstva a zriaďovatelia angažujú v záujme vytvárania takejto pozitívnej klímy v školách? Do akej miery eliminujú smiešne (ale často s vážnymi následkami) „politikárčenie“ už na tejto úrovni spoločenských rebríčkov?

 

Stane sa konštatovanie ministra východiskom pre kreovanie fungujúceho školstva? Alebo zostane len v rovine komentára k strohej štatistike?

 

Nerád, ale som skeptik.

Mám skúsenosť, že práve zriaďovatelia majú pramálo skutočného záujmu na pozitívnej pracovnej klíme na školách v ich kompetencii.

Mám obavu, že v takom prípade nepomôže ani zázračný liek pod menom „duálne vzdelávanie“!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky a kam umiestniť televízor?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre milionárov: Neukazujú len bohatstvo, ale to, ako žijú

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého.


Už ste čítali?