reklama

Ako som zreformoval školstvo.

Školský rok sa pre učiteľov začína spracovaním TVVP (rozumej Tematických výchovno-vzdelávacích plánov). Pre neznalých veci – je to taký návod, manuál, ako učiť. Jeho súčasťou je: obsah učiva (tematické celky a témy, ktoré má učiteľ odučiť), časový plán, väzby medzi jednotlivými vyučovacími predmetmi, očakávané vzdelávacie výstupy, kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov, metódy hodnotenia a prostriedky hodnotenia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

To v závislosti na úväzku učiteľa a v nadväznosti na stratégie a metodiky, ktoré obsahuje školský vzdelávací plán, pričom sa zohľadňujú v Štátnom vzdelávacom programe zadefinované výkonové a obsahové štandardy absolventa študijného odboru.

V hlavičke TVVP sa uvádzajú základné údaje o študijnom odbore.

Môj „odborný zásah“ spočíval v prepísaní číslice 6 na písmenko M v tejto hlavičke v kóde odboru. Správnosť tohto údaju sa stane na najbližšie roky predmetom kontrol zo strany školskej inšpekcie. Aj s kontrolou formálnej správnosti bujnej školskej administratívy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kedysi dávno som mal to šťastie, že po vykonanej inšpekcii mi pán inšpektor venoval celé dve hodiny, počas ktorých sme sa rozprávali o učení.

Zhodnotil, vypočul, poradil.

Môj dojem: ***

Bolo jasné, že som sa stretol s profesionálom, ktorý rozumel pedagogickej i odbornej stránke veci.

Nedávno som chcel nadviazať rovnako plodnú komunikáciu.

Výsledkom boli otázniky (???) v očiach dám, ktoré dávali neskrývane najavo, že som nevhodne prekročil priečku v hierarchickom rebríčku.

Bez pozdravu sa otočili a v sprievode pána riaditeľa dôstojne odkráčali za svojimi predstavami o kvalitnom školstve.

Za nimi letelo moje nevypovedané: „s Pánom Bohom kolegyne“.

Albert Klein

Albert Klein

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... učiteľ, praktik, človek, ktorý je presvedčený, že kvalita vzdelávania je priamo úmerná profesionalite tých, ktorí ho riadia ... Zoznam autorových rubrík:  školstvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu